رئیس مجلس که به استان فارس سفر کرده است گفت:ایران از نظر روان سازی تولید بین 180 کشور رتبه 100 را دارد و این یعنی قوانین دست و پاگیر و سنگ اندازی ها مانع تولید داخلیست.وی همچنین از آغاز چند پروژه شیرین سازی آب دریا،علیرغم هزینه بالای این فرآیند گفت.
کد خبر: ۶۵۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 10 September 2018

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب با چرخه اقتصادی در کشور برنامه ریزی نکرده ایم به همین شاهد بروز مشکلات هستیم در حالیکه رفع مشکلات خارجی با رفع مشکلات داخلی ممکن است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مسئله ما روان سازی اقتصادی از نظر تولید است، گفت: کشور ما از نظر روان سازی تولید رتبه 100 را از بین 180 کشور جهان دارد، زمانی می توانیم تولید روان داشته باشیم که مقررات دست و پاگیر حذف شود، مقررات بسیار زیادی داریم که مشکلاتی را ایجاد می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درب اتاق مسئولین باید به روی سرمایه گذاران باز باشد و مشکلات آن ها را برطرف کنید، اضافه کرد: یکی از مباحث مهم مطرح شده در نشست سران قوا فراهم کردن تسهیلات برای سرمایه گذاران است، اگر قصد دارید در این مصاف کشور موفق شود باید اقتصاد در دست مردم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم خود را از اعتبارات در نظر گرفته شده دریافت کنید، تصریح کرد: شیرین کردن آب دریا پرهزینه است که مواردی از آن آغاز شده، مشکل آب عمیق است و باید بیشتر بر روی آن تمرکز کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد درست شود باید فرهنگ اصلاح شود و اگر بخواهیم سیاست کشور درست شود باید فرهنگ دینی در این کشور رشد یابد.

وی با تأکید بر اینکه صراط سیاسی و اقتصادی یک جامعه دینی درست است، گفت: در کشورهای زیادی منابع زیادی وجود دارد اما مناسبات مردم دینی نیست و در آن اختلاف طبقاتی وجود دارد و ظلم می‌شود البته در جامعه ما مشکلاتی هست اما بسیاری از مشکلات کشور ما به فرهنگ که زیربنای همه اینهاست بر می‌گردد و فرهنگ دینی می‌تواند آن را تغییر دهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار